Beszámolók a versenyről

Kategória: Versenyek
Megjelent: 2009. május 11. hétfő, 09:47
Írta: 109HA160 Pista
Találatok: 4079

Érkeznek a színes, képes beszámolók a versenyről. Aki még nem írt most tegye meg. Ebben a cikkben folyamatosan frissülnek majd a szövegek, érdemes gyakran megnyitogatni!

AKIK KÜLDTEK BESZÁMOLÓT:
109HA005 - 109HA185 - 330HA/HC1 -  109HA/HC5 - 109HA160- 109HA/HC4 (videók) - 109HA058

Indul a bakterláz!
Regős Bendegúz Tarnazsadánybúl riogatja a fél országot a közép negyvenen
powered by 109HA/HC4

 


Jómunkásember meló közben is versenyez!
109HA058 - Békarádió (Flala)

Igaz, kissé megkéstem vele, de most leltem időt, és kaptam noszogatást Silviustól, hogy elmeséljem a versenyünket, ahogy én  éltem meg. Aznap, szombaton sajnos (mert nem tudtam a rászánt időt a versenyre fordítani), és szerencsére (mert végre pénzért dolgozhattam), munka közben, pontosabbankét húzós munkás etap között kikapcsolódásképp rádióztam veletek, pontosabban néhányotokkal.

Konkrétan Budán dolgoztam egy irodaház építkezésén, a Csodák Palotája szomszédságában.

Volt az épületnek egy 7. emeleti lapostetős, korláttal lezárt része, egy nagy egyterű irodát ölelt körül. No, itt dolgoztam, és de. 11-től tartottam egy óra szünetet, direkt HARColás céljából :-).

Készültem:  vittem magammal egy zöld rádiót, ami ugyan rohadt nehéz, a hátizsákom nyomott vagy 16 kg-ot. Sajna lift nem működött még, rendesen megizzadtam, míg fölértem vele. Azért a Naszály-tetővel nem veszi föl a versenyt :-).

No, itt, a hátizsákban  az akkus rádióval a terasz közepét neveztem kialkalmi QTH-mnak. Amint elkezdtem az antennát összrakni, rögtön kíváncsi lett a környezetemben dolgozó festő brigád, mi csudát csinálok? No nem mertek kérdezni, csak a szemükben láttam a kérdőjelet.

A rádióról és a kitelepülésről itt találhattok képeket, így érteni fogjátok, miért nem kérdezősködtek. (A 3rd Hotel Alfa Contest mappában a 109HA058 - Munka közben galériát nyissátok meg!)

Ahogy elkezdtem belefülelni a fejhallgatón át az éterbe, azonnal a zsongás tűnt fel: minden frekin HOTELALFA-s hívást, vagy forgalmazást hallottam.

Röpke fél órám volt csak, ténylegesen, ez alatt sikerült  kapcsolatot teremtenem Silviusékkal Spani Lazból, R16 Tiborral a Naszály tetőről, Fityekékkel Mátraszentimréről, Attila2-vel a Széchenyi hegyről, Monori Danival Monorról, és Istvánnal Szécsény mellől.

Ennél részletesebben nem tudom leírni, mert a helyszínen írt logomat elfújta a szél. Szó szerint :-).

Ezért is történhetett meg, hogy nem tudtam logot küldeni. Bocs mindenkitől !

No, ennyit a a veresenyről. Nekem nagyon tetszett, kár, hogy épp nem értem rá. A rádióm  bírta volna még éjfélig. No majd jövőre !!!

 

73! 109HA058 Lajos, a Béka rádiós :-), Szegedről


Megint egy klassz kitelepülés és nagyon jó verseny…, sajnos csak volt
109HA005 Attila - Budapest, Széchenyi-hegy

Erre a versenyre már több mint 6 hónapja készültünk. A családunk minden rádiózást szerető és HARC hívójellel rendelkező tagja kivette részét a készülődésből. 109HA006 Magdika, 109HA084 Szilvia, 109HA098 Attika, 109HA2002 Tomika.  Mivel az első két versenyen nem aktivizáltuk magunkat, már pár hónappal ezelőtt jelentkeztünk a megmérettetésre és Budapesten a Széchenyi-hegyet jelöltük meg kitelepülésünk színteréül. Itt mondanám el, hogy ezen a helyen voltam 27 évvel ezelőtt híradós (adó-vevő műszerész sorállományú szkv.) katona. Itt ismerkedtem meg a rádiózás szépségeivel, itt tanultam meg jó néhány dolgot a rádiózással kapcsolatosan.


Innen egész Magyarországot „be lehet rádiózni”, igen távoli mobilokat is beleértve. A karácsonyi HARC versenyen elért első helyezésünk is bizonyította e hely sikerességét.

A versenyre jelentkezésünkkor 109HA098 kiskapitánnyal alkottunk volna csapatot, de az utolsó pillanatban Atti egészségügyi okokból kifolyólag nem jöhetett velem. Így csak jómagam 109HA005 Attila-2 vágtam neki a nagy megmérettetésnek a rádiózásra kialakított és felkészített 17 éves OPEL Kadett Combó kitelepülő autóval. [képek itt

Az autóban figyelt egy direkt kitelepülésre készült összecsukott antennaárboc a kiegészítő elemeivel, a Sirio 27GPE kitelepülő körsugárzó antenna, az ezek összeszereléséhez nélkülözhetetlen szerszámokkal. A rádió egy Yaesu FT-857D, ami pillanatok alatt ki-beszerelhető az autóba. Vittem magammal még 2 db. 100 Ah-ás Banner vadi új akkumulátort is, amit párhuzamosan rákötöttem az autó villamos hálózatára és egy PB-gázüzemű 1,8 KW-os Honda aggregátort és egy 1-20 A-ig állítható akkutöltőt is. Az utóbbi eszközöket nem kellett használnom a 2x100 és 1x75 Ah elégnek bizonyult a rádió és az esti fény táplálására, sőt még az autó beindítása sem okozott problémát az egész napos  energiahasználat után.

A versenyt több kitelepülés előzte meg, ahol próbálgattam mit bír a technika. A   Képtáramban több albumban megannyi kép van a megelőző kitelepülésekről. Minden egyes próba kitelepülés után valami változtatást kellett eszközölnöm, mire azt mondhattam, hogy „tökéletes a cucc”. Vittem még magammal laptopot, GPS-t, PDA-t, internetet tudó telefont, ezekhez töltőket, kaját, piát…, meg vagy 50 oldalnyi nyomtatott fekvő A-4-es loglapot amit úgy szerkesztettem meg, hogy kényelmesen minden oldalra 20 db. QSO-t tudtam írni.
 A verseny napján hajnali háromkor ébresztőt fújt a beállított telcsim, négykor indultam Bajáról a nyári és egyben IWI QTH-nkról. 7 órakor a Széchenyi hegyen voltam. Fél óra alatt kitelepültem, SWR mérés, aggregátor kitelepítés, gyors reggeli és már mindjárt 8 óra lett és kezdődött a verseny.  
Megérkeztem, kipakolás... Kitelepülve! Ettől a pillanattól kezdve folyamatosan, percenként két percenként gyártottam és logoltam az összeköttetéseket. Délután meglátogatott 109HA058 Békarádió is, de nem sok időm volt vele beszélgetni, mert versenylázban égtem és beszélgetés helyett is QSO-kat gyártottam, amiért ezúton is Flala elnézését kérem. 109HA058 Lala is kitelepített egy antennát

Megannyi belföldi stabil és mobil állomással történt összeköttetés után feljött egy kis külföldi terjedés is, amit ki is használtam, számos európai és 3 tengerentúli állomást is logolni tudtam.

A 309 összekötetés logolása után már beszélni és koncentrálni sem tudtam meg az idő is majdnem éjfél volt már, abbahagytam az összeköttetések gyártását, ittam egy jó hideg Coca-Cola Lightot. Még éjfélt megvártam a rádió mellett, de már senki sem volt, így lebontottam ideiglenes QTH-m, fejlámpám fényénél elpakoltam a cuccokat.


Hajnali egy óra körül indultam vissza Bajára. Budapest határában még egy rendőri közúti ellenőrzést is át kellett vészelnem. A rend éber őrei körbejárták a kitelepülő autót, kíváncsiak voltak a belső tartalmára is. Kérdezgették, hogy mi ez-mi az-mi. Amikor elmondtam, hogy éppen egy rádiós versenyről tartok hazafelé, és ezek az eszközök a verseny tartozékai, jó utat kívánva utamra engedtek. Baja előtt 100 km-re olyannyira elálmosodtam, hogy jobbnak láttam egyet pihizni. Megálltam egy autókereskedés előtt és bepréseltem magam a raktérbe, ami egyébként két személyes kis szállodának van kialakítva és az aggregátor, a kitelepülő árboc, Sirio antenna társaságában pillanatok alatt mély álomba szenderültem. Aludtam kb. két órát, majd továbbindultam. 6 órakor landoltam a Duna parton, Baján.
Mindent egybevetve nagyszerűen éreztem magam a versenyen, csak igen fárasztó volt, mivel beleadtam minden apait-anyait. Sajnos még fényképezni sem maradt időm, meg egyedül voltam, így csak pár kép készült az akcióról.

Megköszönöm mindazoknak a közreműködését, akik ezt a nagyszerű versenyt megszervezték, és a rádiós társaimnak a beszélgetéseket, összeköttetéseket!

 



Eseménydús verseny Kecskeméten

109HA185 - Acsi

 

Egy eseménydús versenyt élhettem át szerény kis kecskeméti QTH-on a harmadik HARC megmérettetés alkalmával. Mint bizonyára sokunkat úgy engem is izgalmakkal és várakozással töltöttek el a verseny előtti napok, és a felkészülés. Noha terveim szerint kitelepült állomásként szerettem volna dolgozni, ez sajnos nem jött össze, mivel a szükséges felszerelést nem tudtam időben összeszedni.

A verseny indulásának első órái lehangolóak voltak. A szolár adatokat nézve sem napfolt, sem mágnese aktivitás nem volt tapasztalható a verseny napján, így megpróbáltam belföldi állomásokra koncentrálni, melyek nem is sokat várattak magukra. Elsőként a 330HA/HC1-es állomás jelentkezett be a 27.470 MHz-s frekvencián, amit HA005-ös Attila követett, és így tovább. Ezután azonban varázsütésre beindult az E típusú terjedés így elsőként nemzetközi forgalomban logolhattam 30SL1-es Josem-et akit sorra követtek a francia és a Benelux államok rádiósai.

A Versenyen főként északi irányú terjedés volt megfigyelhető. Mindent összefoglalva, egy nagyon jó napot zárhattam és nagy örömmel töltött el az aktiváció állomásainak vétele is!

 



Tündérkert Sapni Lazban

330HA/HC1 - Silvius

Hosszú szervezés, egyeztetés, töprengés eredménye lett a sikeres Spani Laz-i aktiváció.

Jómagam, már hónapokkal a verseny előtt állandóan a Google Earth dél-szlovákiai szelvényeit forgattam mindenféle 3D-ben és besugárzási térképeket készíttettem 128-as Zsoltival, hogy megtaláljam a legtutibb helyet. Ez Podjavorine lett. Mire kihirdettem társaimnak és itt a honlapon is, 330AT101 Martin elszomorított, hogy oda ne menjünk, mert az katonai gyakorlótér.

Szerencsére szlovák rádiós barátunk ajánlott is egy alternatívát, a Nagykürtöstől nyugatra magasodó hegyet, amelyet gondolkodás nélkül elfogadtam és nem bántuk meg.

Az indulás reggelét nagyon vártuk Somával, de ahogy közelgett, 415 Pétertől nyugtalanító hírek jöttek és sajnos 3 fős csapatunk kettőre fogyatkozott. Bár folyamatosan reménykedtünk rádiós barátunk érkezésében, elhavazta őt a meló teljesen.

Kettesben vágtunk neki az északi végeknek, irgalmatlan jó cuccok lapultak a kölcsönautó hátsó traktuásban. Soma IC-746-osa mellett ott utazott a 3 elemes Spitfire antennám is. Péntek délben már ott ugrándoztunk a 640 méter magas hegy tetején egy mesebeli réten és merült 817-esemmel már meg is lett az első QSO a monori fiúkkal, még a mágnestalpasról.

Somával mindössze egy-két óra alatt kiépítettük a Magilusra a két antennát, beüzemeltük az aggregátort, székeket, kisasztalt, rádiót és szerencsére nem kellett hangolgatni a vasakat, minden remekül ment a felső sávban. Pénteken egy remek bemelegítést tartottunk, sok-sok versenyállomás már a helyén volt, vagy oda igyekezett, szóval tökéletes hangulat alakult ki. Ráadásul közben egy olyan csodálatos virágos, ligetes fennsíkot nézhettünk az alkonyi fényekben, hogy egy csöppet sem csodálkoztam volna, ha fehér lebernyeges tündelányok repkedtek volna a fák koronái között.

Sajnos az éjszaka elég hideg volt és Somának is kényelmetlen volt a derékalja a kocsiban, nekem meg a sátorban, szóval csak keveset aludtunk, azt is rosszul. Enervált reggelünkön 150-es kávéja sem segített, de legalább nem aludtuk el a 8 órás kezdést és simán raboltuk a kódot Mitya első QSO-jából. Azután mi is csináltuk a kötelezőket, azaz a versenyállomásokat szépen sorra. Sajnos 857-be beletörött a bicskánk, mert bár többször szépen felhozta a terjedés, de a mátraiak önzetlen segítsége ellenére sem tudtunk Józsival kapcsolatba kerülni napközben. Végül a nap utolsó órájában, jobb tropoterjedési viszonyok között ez is sikerülhetett.

Soma késő délelőtt lefeküdt egy kicsit a sátramba, de nem alhatott sokáig, mert két vadászpilóta éppen a mi légterünkben tartott hadgyakorlatot. Kicsit beparáztam, a rádiót is otthagytam, mert amikor felfedeztem őket az égbolton éppen felénk repültek, elkezdett leperegni életem filmje és arra gondoltam most kapják meg a tűzparancsot, hogy kilőjék a magyar kémeknek vélt 330HA/HC1-es versenyállomást. Egy jó 20 percet zajongtak felettünk, addig pihentettük az aggregátort, nehogy megzavarjuk nekik az étert.

Az összeköttetések szépen szaporodtak a délután folyamán, a később bekapcsolódó versenyállomások is bekerültek a logba. A Tokaj-hegyéről Gábor nagyot döngetett, de sajnos Pécs és Zala-megye kimaradt nekünk. A jól hallható állomásokkal nagy beszélgetésekbe bonyolódtunk, jó volt 59-cel hallani a hangotokat, koccintani az éterben, no meg röhögni nagyokat a kalandokon.

Amikor az ionoszférikus terjedés megérkezett bizsergő örömmel logoltam azokat a külföldi állomásokat, akik a HARC 1. WW Open Contestjén vettek részt és akiknek mi jelentettük a nagy pontokat. A szlovák-cseh verseny résztvevői is már kiépítették q nagy hegyek tetején QTH-jukat és mivel Martin szólt nekik, hogy nekünk pontot érnek, többen voltak olyan jó fejek, hogy válaszoltak általános hívásainkra.

Este Soma tüzet rakott, krumplit sütött, én meg azon ügyködtem, hogy összehozzak valami nagy DX-et, illetve a nekem kötelező 100 QSO-t. Bár minden vágyam így válhatna valóra. 3 SD505 Sao Paoloból lett az egyetlen Európán kívüli log, de legszebb QSO éjfél előtt 1 perccel kezdődött losonci Karcsival, aki a Polana-hegyen az Expedicija Mafia tagjaként elmondta, hogy nagy elismerést vívtunk ki a szlovák CB-sek körében, akik többször hallották, hogy szlovákul hívjuk őket. Őszintén örültünk, hogy jól sült el az a gesztus és bár továbbra sem tudok szlovákul, legalább jól begyakoroltam az alapvető QSO fordulatait. Karcsi lett a 100. ezen a remek hangulatú és számomra örökre emlékezetes versenyen.

Vasárnap már jobban aludtunk, mert tanulva az előző éjszakából (7-8 fok lehetett) sokkal rétegesebben öltöztünk fel. Reggel az antennabontás előtt még rákötöttem a kis 817-esemet a vertikálra és megrökönyödve hallgattam a 27.470-en egy ausztrál állomást.

Szóval, ha a Fevidéken kerestek egy remek DX helyet, csak ajánlani tudom az autóval is egyszerűen megközelíthető Spani Lazt, a JN98PF kockában.

 


A mogyoródi csapatmunka
109HA/HC5 - Osiris

Még egy éve sincs, hogy alkalomszerű vertikális pozicionális előnyöm révén (értsd: rongyon lógva repülés) belecsöppentem a pmr-el történő „távolabbi” és véletlen összeköttetésekbe. Ezeken vérszemet kapva cirka három hónap múlva már ott figyelt a ház tetején a penetrátor és a szobában egy cb, miközben erősen győzködtem magam és a hátterem, hogy ez nem egy új hobbi, csupáncsak egy és főként átmeneti botlás. A drótnélküli sok-sok kilométerre történő beszédtovábbítás csodálata aztán mihamar odáig fajult, hogy mára a HARC klub nagyra becsült tagjai között találtam magam és készültem nekem az első, a klubnak a harmadik versenyére.

Bár a készülődés nekem csak a profiktól való kérdezgetést  - mi kell egy ilyen kitelepüléshez ? – és a kellő sörmennyiség behűtését jelentette, amit a nagy versenylázban végül otthon felejtettem, így ez a hivatalos magyarázat arra, hogy nem forgott rendesen a nyelvem.  Az éterben új és addig nem is látott barátokra lelve a mogyoródi kitelepülés alkalmat adott a személyes találkozásra és az önzetlen és már-már kiveszettnek hitt segítőkészség meglétének megerősítésére, mert tulajdonképpen a múltévezredi rádiómat a hónom alá csapva nemigen vittem egyebet.

Nem úgy mint Veresizotyás, aki egy boomeráng antennával, mindenféle zsinyegekkel,  tápegységgel és böhömnagy technikai tudományával seperc alatt összeállított egy felállást Csődörferivel és Dugóval, aki egy agregátorral és egy katonai 11 m hosszú árbóccal lepett meg bennünket. A cájg összeállításában vállalt aktív szerepemet mi sem bizonyítja jobban, mint a párom által stikában felvett eme video . A nap folyamán meglátogatott bennünket Mátyásföldi Béla és Párduc.

Lelkesedésünket  negyvennégyecske összeköttetés jutalmazta, amivel nyilván nem kerültünk az élbolyba, de az első negyvenbe biztosan
:-) . Az igazi jutalom amúgy is a jó hangulat, a társaság, a levegő és azt hallani, ahogy Hamburgban azt mondja Csárli hogy „siriso” :-)

A KITELEPÜLÉS KÉPGALÉRIÁJA

 


Útban a Mátra felé
109HA160 - István

Sajnos a versenyre nem tudtam bejelentkezni mert szombat delelott 11 orakor kozolte velem fonokom hogy megis elintezte a szombati szabit... Gyorsan eldontottuk a Parommal (109HA162 Hajni ) hogy ha versenyen kivul is de felmegyunk valamerre a Matraba, majd utkozben eldontjuk pontosabban melyik hegyre.Mivel a sajat radiom eppen atalakitas alatt van, gyorsan kocsonkertem egy Grantot
(109HA002 ) Zolitol, ezuton is koszonet erte! Egy Puxing888 as UHF radio es nemi szendvics tarsasagaban elindultunk 11 ora 40 perckor Hodmezovasarhelyrol. Az elore megtervezett utvonal a kovetkezo volt: Hodmezovasarhely, Szentes, Kunszentmarton, Szolnok, Hatvan, Gyongyos.

Szolnokon sikerult eltevedni a ...gazdasagos terkepunknek koszonhetoen, de 27.405-on azonnal segitsegunkre sietett 109HA1963 Toni ( Silver radio ) mobil, majd kesobb, miutan eppen hazaert stabil allomaskent folytatta navigalasunkat.

Ekozben alig hogy Szolnokot elhagytuk Csatlakozott hozzank 109HA/HC1 es versenyallomas (109HA076 os Fityek es 109HA168 Zsolt ) operatorokkal folytattak navigalasunkat es egyben meginvitaltak bennunket hogy latogassunk el hozzajuk Bagolyirtasra, aminek orommel eleget tettunk.

Ujszasz magassagaban jartunk amikor 330HA/HC1 es allomassal sikerult riportot valtani ( 5-7 ). 18.30-kor  Bagolyirtasra megerkezve igen szep kornyezet fogadott bennunket, tovabba egy jol felszerelt radioallomas. Az ott eltoltott negy oranyi ido alatt igen jol ereztuk magunkat, ezuton is koszonetet mondok erte Hazigazdainknak!

23 ora utan indultunk haza, utkozben a 27,385-on Hazigazdaink meg ra rakerdeztek merre jarunk. 23 ora 50 perc korul 330HA/HC1 es allomassal sikerult ismet osszekottetest letesiteni ekkor ertunk eppen be Hatvanba. A 44 es uton Cserkeszollot eppen elhagytuk amikor halottam a 27.385 on hogy valaki tavolrol halkan hiv ( Hotelalfa 160-as Pistit keresem.... hazaertetek ....holnap....) sajnos nem volt ertheto nagyon halk volt. Hajnali 4 orakor hazaerkeztunk, szerencsesen. Megerte!